Google Logo

5 Sterren Reviews

4 Tips om Meer Klanten te Werven Met je Website

Geschreven door: Finn - Aurora Webdesign

Datum: 17-05-2024

Inhoudsopgave
Als je meer klanten wilt werven voor je bedrijf, is een website het perfecte hulpmiddel. Een website straalt vertrouwen en professionaliteit uit en zorgt ervoor dat mensen eerder een aankoop doen of een dienst afnemen. In dit artikel worden 4 tips benoemd om meer klanten te werven via je website.

Tip 1: Een Doordachte Funnel

Er zijn verschillende manieren om meer klanten te werven met je website, maar een goede funnel is de basis. Een funnel is een soort trechter waar je consumenten steeds verder intrekt, waardoor ze uiteindelijk een aankoop doen of contact opnemen met je bedrijf.

Sales/Conversion funnel

Een sales/conversion funnel op een website leidt bezoekers door verschillende stappen, totdat zij een actie ondernemen of iets kopen. Dit gebeurt vanaf het moment dat zij de website bezoeken. 

In het bovenste, bredere deel van de funnel bevinden zich mensen die voor het eerst je website bezoeken. Deze bezoekers zijn nog niet bekend met wat je te bieden hebt en zijn op zoek naar informatie.

Naarmate je bezoekers verder door de funnel geleid worden, komen ze in een fase gericht op verkoop en actie. In deze fase tonen de bezoekers interesse in wat je te bieden hebt. Hier vinden ze informatie over je diensten/producten, recensies, speciale aanbiedingen, en meer.

Zodra je bezoekers in het onderste gedeelte van de funnel terecht zijn gekomen, dan zijn zij klaar om een actie te ondernemen of iets te kopen. Ze hebben gaandeweg de funnel genoeg kennis opgedaan om deze beslissing te nemen.

Tip 2: Zorg dat je Website Vertrouwen Uitstraalt

Vertrouwen uitstralen op je website is essentieel. De meeste consumenten kijken eerst online voordat ze contact opnemen met je bedrijf. Als je website er dan onbetrouwbaar uitziet, is de kans groot dat ze voor een ander bedrijf kiezen. Hieronder worden 3 manieren besproken om meer vertrouwen uit te stralen op je website.

Professioneel ontwerp

Een professionele website brengt veel voordelen met zich mee. Bezoekers kunnen er gemakkelijk informatie vinden en krijgen direct een positieve eerste indruk over je bedrijf. Je kunt deze indruk onder andere geven door potentiële klanten te voorzien van bedrijfsfoto’s en hoogwaardige informatie. 

Door je bezoekers direct een positieve eerste indruk te geven, versterkt dit het vertrouwen en zullen ze eerder actie ondernemen.

Reviews van klanten

Positieve reviews stralen veel vertrouwen uit en laten zien dat je bedrijf goed werk levert. Door positieve reviews op je website te plaatsen vergroot je direct de kans dat bezoekers contact met je opnemen.

Certificeringen

Je kunt aan bezoekers laten zien dat je een professioneel bedrijf bent door middel van certificeringen. Certificeringen worden niet zomaar aan elk bedrijf toegekend en stralen daardoor veel vertrouwen uit. 

Neem bijvoorbeeld de Google Partner-badge. Dit is een certificering die wordt toegekend aan bedrijven die veel ervaring hebben in het beheren van advertentiecampagnes via Google Ads. Als je dit op je website toont, zien bezoekers dat je een gecertificeerde professional bent.

Tip 3: Zorg dat je website goed gevonden wordt in Google

Als je goed gevonden wordt in Google, dan zal je meer klanten werven via je website. Dit komt doordat je op deze manier makkelijk bereikbaar bent voor mogelijke klanten. Er zijn verschillende manieren om beter gevonden te worden in Google, hieronder bespreek ik er 4.

Optimaliseer technische aspecten

Als je technische aspecten van je website optimaliseert, ziet Google de website als “professioneel”. Je kunt er bijvoorbeeld voor zorgen dat je website sneller laadt, responsive is en goed gestructureerd is. Dit helpt zoekmachines je website beter begrijpen en zorgt ervoor dat deze beter gevonden wordt. De betekenis van een responsive website is dat deze zich aanpast aan verschillende schermformaten.

Hoogwaardige inhoud

Als je website een waardevolle en originele content bevat, kan deze hierdoor hoger scoren in Google. Maak bijvoorbeeld gebruik van blogberichten, tutorials, nieuws etc. Zorg ook dat deze informatie, oplossingen van problemen geeft of vragen van bezoekers beantwoordt. Google ziet dat er waardevolle informatie te vinden is op je website en scoort je website hierdoor hoger in de ranglijst.

Maak gebruik van backlinks

Backlinks zijn links van andere websites die naar jouw website verwijzen. Backlinks wordt beschouwd als een van de belangrijkere factoren voor zoekmachines om de relevantie en geloofwaardigheid van een website te beoordelen.

Als je een groot aantal kwalitatieve backlinks hebt, zal je website hoger scoren in Google. Er zijn ook minder kwalitatieve backlinks. Deze backlinks geven een minder goed resultaat dan kwalitatieve backlinks en kunnen zelfs slechte gevolgen hebben.

Relevante zoekwoorden

Identificeer zoekwoorden die vaak worden gebruikt bij gerelateerde zoekopdrachten en gebruik deze strategisch op je website om beter gevonden te worden in Google.

Zorg ervoor dat je zoekwoorden niet te veel herhaalt, anders ziet Google dit als spam en wordt je website mogelijk zelfs slechter gevonden.

Tip 4: Google Advertenties

Google Ads is een advertentieplatform voor het maken en plaatsen van advertenties op Google en Youtube. Google Ads zal je op korte termijn meer klanten opleveren dan SEO, aangezien dit jouw website direct bovenaan in de ranglijst van Google zet. 

Met goede copywriting en landingspagina’s kun je hier veel klanten mee werven voor je bedrijf.

Doelgerichte advertenties

Google Ads geeft de mogelijkheid om je advertenties nauwkeurig in te stellen en te richten op je doelgroep. Met advertenties die gericht zijn op je doelgroep, bereik je mensen die al interesse hebben in wat je aanbiedt. Dit maakt de kans groot dat ze actie ondernemen.

Flexibele budgettering

Met Google Ads kun je je budget aanpassen op basis van je behoefte en doelstellingen. Het platform biedt flexibele mogelijkheden om je budget zo effectief mogelijk te gebruiken. Zelfs met een relatief klein budget kun je vaak al veel mensen bereiken.

Meetbare resultaten

Met Google Ads worden de resultaten van je advertenties automatisch gemeten en opgeslagen. Hierdoor kun je zien hoeveel je advertentie bekeken is, hoeveel erop geklikt is en hoe vaak er een gewilde actie is ondernomen. Daarnaast kun je ook je het return on investment (ROI) van je advertentiecampagne beoordelen en indien nodig je strategie aanpassen.

Flexibele targeting

Je kunt met Google Ads je advertenties richten op specifieke bevolkingsgroepen, locaties, apparaten en op basis van interesse of gedrag van gebruikers. Als je een klein bedrijf hebt, kun je er bijvoorbeeld voor kiezen je advertentie alleen lokaal voor te laten komen. Hierdoor bereik je de lokale bevolking en dit kan gunstig zijn om te groeien.

Slot: Meer Klanten Werven met je Website

Met deze tips ben je klaar om meer klanten te werven op je website. We begrijpen dat het uitvoeren van deze strategieën uitdagend kan zijn. Wij staan voor je klaar en je kunt contact met ons opnemen via Whatsapp, mail of telefonisch.

Een volledig nieuwe website laten maken? Wij staan voor je klaar met creativiteit, doelgerichtheid en hoge kwaliteit!

Contact Met Finn

Recente Artikelen Van Aurora Webdesign