Google Logo

5 Sterren Reviews

5 Tips om Meer Vertrouwen uit te Stralen op je Website

Geschreven door: Finn - Aurora Webdesign

Datum: 19-04-2024

Inhoudsopgave
Vertrouwen uitstralen op je website is essentieel. Als mensen niet direct een gevoel van vertrouwen krijgen, zodra ze je website bezoeken, is de kans groot dat ze direct weer vertrekken. Als jouw website niet super veel vertrouwen uitstraalt, dan is de kans groot dat je potentiële klanten misloopt en deze verder gaan kijken bij je concurrenten.

Tip 1: Laat zien wie je bent

Laten zien wie je bent, met mooie foto’s van jezelf en je team is een van de belangrijkste factoren als het gaat om vertrouwen uitstralen op je website. Dit laat direct zien met wie mensen te maken hebben en laat zien dat je achter het werk staat dat je bedrijf levert. 

Daarnaast is tekst over je bedrijf erg belangrijk, dit ondersteunt de foto’s en geeft meer context over je bedrijf, jezelf en je team. Schrijf bijvoorbeeld een stukje tekst over de geschiedenis van je bedrijf, de ervaring en hoe jullie te werk gaan. 

Tip 2: Foto’s van je werk of hoe je te werk gaat

Mooie foto’s van je werk laten zien is essentieel bij bedrijven waar foto’s van projecten veel indruk maken op bezoekers, bijvoorbeeld een bouwbedrijf. In het geval dat je bedrijf veel indruk maakt met foto’s van projecten, dan is het aan te raden om meerdere perspectieven van projecten te laten zien. Hiermee krijgen bezoekers een betere inkijk in je projecten en laat het zien hoe je bedrijf te werk gaat. 

Daarnaast kun je ook gebruikmaken van Before en After foto’s, dit komt supersterk over aan je potentiële klanten, omdat het laat zien hoe iets ooit was en wat jouw bedrijf ervan gemaakt heeft. Zeker een aanrader om dit aan je website toe te voegen als je meer vertrouwen wilt uitstralen en je concurrenten een stap voor wil zijn.

Als je een bedrijf hebt waarbij dit minder relevant is, dan raad ik aan foto’s van je werkwijze te laten zien en logo’s van opdrachtgevers waarmee je bedrijf heeft samengewerkt. Vooral als je bedrijf een aantal bekende opdrachtgevers heeft komt dit erg goed over aan je bezoekers.

Tip 3: Een Moderne en Professionele Website

Een moderne en professionele website is natuurlijk super belangrijk als je vertrouwen wilt uitstralen aan je potentiële klanten. Als je website verouderd is of simpelweg geen professionaliteit uitstraalt dan is de kans groot dat mensen geen contact met je bedrijf op zullen nemen via je website. De reden hiervoor is dat bezoekers geen goed beeld krijgen van je bedrijf, wat je doet, wie je bent en hoe je te werk gaat.

Tip 4: Positieve Reviews

Positieve reviews vergroten het vertrouwen op je website. Ze tonen klanttevredenheid en zijn krachtig in combinatie met mooie foto’s van je werk.

Wanneer je reviews op je website plaatst, raad ik aan het logo van de website, waar de reviews geschreven zijn, te vermelden. Hierdoor wordt de authenticiteit van de recensies benadrukt, aangezien ze op een geverifieerde locatie zijn gepubliceerd en niet zomaar kunnen worden verwijderd. Denk hierbij aan Google, Trustpilot, Facebook, Trustoo of Yelp.
In mijn artikel over ‘De Voordelen Van Veel Positieve Reviews In Google’ benoem ik nog veel meer voordelen van veel positieve reviews, specifiek op Google.

Tip 5: Certificeringen, Keurmerken en Garanties

Het tentoonstellen van certificeringen, keurmerken of garanties, laten zien dat je ervaring hebt, professioneel te werk gaat en dat je achter je eigen werk staat. Dit straalt veel vertrouwen uit en zorgt ervoor dat bezoekers eerder contact op zullen nemen met je bedrijf. 

Hieronder heb ik een aantal voorbeelden gegeven over hoe je certificeringen, keurmerken en garanties kunt gebruiken op je website.

1. Garanties Geven op je Website

Garanties die het vertrouwen op je website versterken zijn per sector verschillend. Het is daarom erg belangrijk om goed na te denken, waar consumenten in jouw sector waarde aan hechten. 

Voorbeelden van goede garanties in de bouwsector zijn bijvoorbeeld: ‘Wij zijn pas klaar met uw project als u 100% tevreden bent’ of ‘x aantal jaar garantie op uw uitbouw’.

Bij een webshop, softwarebedrijf of ander bedrijf waarbij dit niet relevant is, kun je bijvoorbeeld een ‘Niet Goed, Geld Terug’ garantie gebruiken. Dit is zeer effectief aangezien dit het risico van de aankoop verkleint. Bij een softwarebedrijf kun je ook een gratis proefperiode aanbieden om de drempel van aankoop te verlagen.

2. Keurmerken en Certificeringen op je Website

Ook keurmerken en certificeringen zijn voor elke sector anders. Voor de bouwsector zijn bijvoorbeeld: Bouwend Nederland, Bouwgarant of VCA erg populair en effectief. Bij installatietechniek of groenvoorziening zijn deze weer anders.

Slot: Meer Vertrouwen Uitstralen op je Website

Veel vertrouwen uitstralen op je website brengt veel voordelen met zich mee. Door gebruik te maken van de tips benoemd in dit artikel zal je website veel meer vertrouwen uitstralen en zullen mensen eerder contact met je bedrijf opnemen.

Als deze tips van waarde waren, maar je zelf geen tijd hebt om ze door te voeren of op zoek bent naar een bedrijf gespecialiseerd in het maken van unieke/resultaatgerichte websites die je bedrijf een boost geven, dan kun je gerust contact met mij opnemen.

Website laten maken? Ik sta voor je klaar met creativiteit, doelgerichtheid en hoge kwaliteit!

Contact Met Finn

Recente Artikelen Van Aurora Webdesign